هوش تجاری (BI)
هوش تجاری (BI) یک فرایند مبتنی بر فناوری برای تجزیه و تحلیل داده ها و ارائه اطلاعات عملی است که به مدیران و کارکنان کمک می کند تا آگاهانه تصمیمات تجاری خود را بگیرند. به عنوان بخشی از فرایند BI ، سازمان ها داده ها را از سیستم های داخلی IT و منابع خارجی جمع آوری می كنند ، آنها را برای تجزیه و تحلیل آماده می كنند ، پرس و جوهایی را بر روی داده ها انجام می دهند و تجسم داده ها ، داشبورد BI و گزارش ها را ایجاد می كنند تا نتایج تجزیه و تحلیل را برای تصمیم گیری عملیاتی، ساخت و برنامه ریزی استراتژیک در اختیار کاربران تجاری قرار دهند.
هدف نهایی ابتکارات BI هدایت تصمیمات بهتر تجاری است که سازمان ها را قادر به افزایش درآمد ، بهبود کارایی عملیاتی و کسب مزیت های رقابتی نسبت به رقبای تجاری خود کند. برای دستیابی به این هدف ، BI ترکیبی از تجزیه و تحلیل ، مدیریت داده و ابزار گزارش ، به علاوه روش های مختلف برای مدیریت و تجزیه و تحلیل داده ها را در بر می گیرد.
مزایای هوش تجاری
یک برنامه موفقیت آمیز BI مزایای تجاری زیادی را در یک سازمان ایجاد می کند. به عنوان مثال ، BI به مدیران اجرایی و مدیران دپارتمان ها امکان می دهد تا به طور مداوم بر عملکرد کسب و کار نظارت کنند تا در صورت بروز مشکلات یا فرصت ها ، بتوانند به سرعت عمل کنند. تجزیه و تحلیل داده های مشتری به کارآیی بازاریابی ، فروش و خدمات مشتری کمک می کند. تنگناهای زنجیره تأمین ، تولید و توزیع را می توان قبل از اینکه خسارت مالی وارد کنند ، شناسایی کرد. مدیران منابع انسانی بهتر می توانند بهره وری کارکنان ، هزینه های نیروی کار و سایر داده های نیروی کار را کنترل کنند.
به طور کلی ، مزایای اصلی کسب و کارها از برنامه های BI می توانند شامل موارد زیر باشند:
تسریع و بهبود تصمیم گیری ؛
بهینه سازی فرآیندهای تجارت داخلی ؛
افزایش بهره وری عملیاتی.
برطرف کردن مشکلات تجاری در لحظه.
شناسایی روندهای نوظهور تجارت و بازار.
توسعه استراتژی های تجاری قوی تر
فروش بالاتر و درآمد بیشتر
برتری نسبت به شرکت های رقیب.
خدماتی که ما میتوانیم در حوزه هوش تجاری به شما ارائه کنیم:
- تولید داشبوردهای هوش تجاری
- تولید گزارشات مدیریتی و حرفه ای با PowerBI، Qlikview و Tableau